Jak wybrać odpowiedni rozmiar kontenera morskiego?
Pośród różnych dróg przewożenia towarów transport morski niewątpliwie ma do czynienia z największymi ładunkami. Stanowi to o jego przewadze nad transportem lotniczym oraz transportem drogowym. Oczywiście pod innymi względami, na przykład szybkości przewozu, ze statkami zdecydowanie wygrywają samoloty. Jednak jeśli idzie o ilość, to właśnie transport morski ma najwięcej zalet.
Na statki, które służą do transportu morskiego, ładuje się kontenery przechowujące towary. Do każdego typu ładunku należy dobrać odpowiedni rozmiar kontenera morskiego. Dzięki temu można w ekonomiczny sposób zagospodarować przestrzeń na statku. W dodatku niektóre kontenery są wyposażone w chłodnie oraz zamrażarki, w związku z czym bez problemu można w nich przechowywać i transportować produkty, które wymagają niskiej temperatury, takie jak ryby. Jeśli chodzi o rozmiary, to kontenery morskie różnią się nie tylko gabarytami, ale także wielkością otworów w drzwiach i dachach. Sprawia to, że do niektórych z nich da się ładować większe sprzęty, a do innych mniejsze.
Podział na kontenery uniwersalne i specjalistyczne
Zobacz również: Jak wygląda montaż kontenerów biurowych?
Jednym z najpopularniejszych rodzajów kontenera jest kontener uniwersalny. Służy on do przewożenia ładunków drobnicowych, czyli takich, które składają się z licznych sztuk niewielkiego towaru. Kontener uniwersalny to standardowa opcja, która nada się do większości zadań. Czasami jednak ten rodzaj kontenera może nie wystarczyć i potrzebne stają się dodatkowe funkcje. Wyposażone są w nie kontenery specjalistyczne, które posiadają różne opcje. Mogą być one na przykład otwierane od góry, co ułatwia załadowywanie niektórych towarów.
Dobierając kontener do rodzaju towaru, należy pamiętać o tym, aby maksymalnie wypełnić miejsce w danym kontenerze. W ten sposób można w sensowny sposób zagospodarować przestrzeń i uniknąć przewożenia kontenerów, które w jakiejś części są puste i zajmują tylko niepotrzebnie przestrzeń na statku, zwiększając koszty przewozu.